Förlåt!

Uppdateringen har ju varit sämst här och jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Var ledig förra veckan torsdag och fredag, så jag tänkte att ah då ska jag minsann ut och fota lite! Det gjorde jag också, i torsdags åkte jag bort till Frennarp och fotade lite på slottsmöllan åt mamma. Vädret var dock jätteknasigt så blev inga WOW bilder men mamma ville ha någon fin på hela alltet så ska gå igenom bilderna sedan (någon bra måste jag väl ha lyckats få?). På kvällen drog jag på julmässa med jobbet, eller ja snarare Sara DS, Martina och Anneli. VI åt god julmat och så var det öppen bar! Så jag blev väl... Liiite full kanske... Eller okej då, ganska full! Men kul som satan hade jag! I fredags skulle jag och hjärtat åkt hem till Lotta och Micke, men jag vaknade på morgonen av att Bella ringde två gånger vid 07.30 och sen helt plötsligt ringde Sara. Då tänkte jag "Nej nu har det hänt något!" Jag svarade (bakis, remember) och Sara sa något om att mormor och morfar blivit rånade i huset ute i Kvibille...? Jag fattar inegnting ringer hem till mamma där Bella svarar och hon berättar ingenting sammanfattade. Vrålar lite halvt åt henne att ge luren till mamma, och hon i sin tur berättar att tre män rånat mormor och morfar halv fem på natten. Dem hade tagit vapen och pengar och hotat mormor och morfar. Jag blev först lite chockad, sen riktigt orolig och vips så försökte vi allihopa få tag i en bil så att vi kunde ta oss ut till Kvibille. Pappa var på jobbet med familjebilen.


Jag fick tag i Johanna, som körde mig, mamma, Sara och Thobias till Kvibille. Väl där möts vi av en jäkla syn... Polisband runt hela huset (vi fick lyfta på det och böja oss för att komma under (precis som i en film)). Där var hundpatruller, poliser och kriminaltekniker. Vi fick gå försiktigt in i huset, där låg glas över hela altanen och precis innanför dörren. Så fort jag kom in i huset såg jag att det allt i skåpen var utdraget och där såg förjävligt ut. Jag skyndade mig in och gav min lilla mormor en sån stor kram och ansträngde mig så för att den skulle kännas så betryggande som möjligt. Hon skakade, usch. Sen kramade jag morfar som skrattade lite smått och sa att vi inte hade behövt komma ut. Dem var bägge två i stor chock. Även Titti, min moster var i chock. Vi fick endast stanna i köket sa dem, men vi kikade in i vardagsrummet och där gick det en kriminaltekniker och "dammade" allt efter fingeravtryck. Även där var allt utrivet. Usch, jag länkar artikeln om det hela istället. För jag vill inte sitta här och skriva om saker då jag inte vill skriva ut allt på internet. Det som hände var fruktansvärt, och jag fattar itne att någon kan gå in i mormors och morfars hus och råna dem. Dem hotade med att mörda dem och dem siktade på morfar med en hagelbössa, det kan jag berätta. Dem jävlarna har alltså gått in i mormors och morfars trygghet och förstört den. Totalt! Det är sånt man ser på film, det händer inte i verkligheten. Det trodde jag i alla fall. Men nu har det hänt och jag tycker så jävla synd om mormor och morfar. Hur kan man ens göra något sådant? Jag blir så arg! GAHH! Usch, här är i alla fall artiklarna: Artikel 1 Artikel 2
Mormor och morfar, jag älskar er!

När jag kom hem (sent på eftermiddagen) hade hjärtat köpt min favoritblommor till mig, liljor! Han förstod nog att dagen hade varit rätt jobbig för mig. Sen duschade vi tillsammans och han var masserade mitt huvud och åhå han var så himla gullig mot mig. Förstår ni hur mycket jag älskar honom? Han är så jävla bra, mitt hjärta, min sambo! Hur som helst, dagen var rätt jobbig. Och sen har det varit jobb fram tills idag, och idag var jag i stan och handlade. Ska visa vad jag handlade senare. Men nu ska jag gå och laga lite mat, hungrig börjar jag bli.




Johanna

Hahaha, och ändå går jag upp halv 12 typ varje dag, är fortfarande lika död! :) Önskar mig lite rutin! Ha en skön kväll!


Blogg: http://injohanna.blogg.se/
Matilda [myphoto.blogg.se]

Usch vad hemskt det lät, tur att allt ordnade sig ändå!


Blogg: http://myphoto.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR