Kära HFAB

Mitt ämne som jag riktar mot er är gräs. Som van hundägare är det för mig självklart att plocka upp hundbajs, det hoppas jag är vana för alla hundägare, men har ni någon som helst aning om hur svårt det är att plocka upp det när gräset är alldeles för högt? Nu är det ju inte så att gräset är högt bara lite varstans, utan det är faktiskt så gott som överallt. Hemma på Stålgatan är det alltför högt för att kunna ta upp allt hundbajs, lite irriterande att inte få upp allt. Lite pinsamt också om det går förbi folk och där sitter man och svär lite åt hundbajset. Maraton, där når gräset upp till magen. Men ni har minsann gjort en fin liten gång som man kan gå på bland alla fästingar och kryp, himla omtänksamt. Skönt att veta att ni faktiskt anstränger er! Det är bäst att inte ta med barnen på den gången, dem kan ju faktiskt försvinna. Men er idé kanske är att det är Halmstads coolaste ställe för kurragömma? I såna fall är det en tiopoängare!
Hela Nyhem vad jag vet är det rätt mycket gräs. Det är fint runt Österäng, men det är ju nästan bara pensionärer där så jag förstår er! På Nyhem och Maraton är det ju bara galna ungdomar som super och fördärvar så äh! Vi förtjänar minsann inte klippt gräs! : ) 

Ni kanske ska ta i åtanke att gräs faktiskt behöver klippas ibland för att det inte ska bli alltför högt. Nu menar jag ju inte att ni ska gå ut med saxen i högsta hugg, nej - det finns faktiskt något som heter gräsklippare. Jag länkar en sådan här så att ni kan kika efter en sådan. Triumph heter den, ja det kan ju inte bli bättre! 

Med vänliga hälsningar,
Sandra Nilsson


Mamma

Bra skrivet! Borde skickas som insändare tillHP! Puss min tös!!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR