En smärta som inte går att beskriva.

Igår avlivades Sigge, vår familjehund som varit oss trofast i över 11 år. Det finns inte så mycket att säga, annat än att det gjorde så fruktansvärt ont. Men han hade ont, det var det enda rätta. 

Jag cyklade hem till mamma igår förmiddag, kelade med Sigge och fotograferade honom lite innan vi gick till Nyatorp med honom. Det var jag, Sara, mamma och Isabell. Vår gamling hade en av dem bra dagarna igår, han drog i kopplet hela vägen - blev inte trött en enda gång. Men det är väl så det ska vara, man ska sluta på topp. När vi kom till veterinären fick vi stiga in ett rum till vänster, och därinne fick Sigge en spruta som gjorde att han skulle somna. Hans ben började skaka och vi lade honom ner, men han försökte resa sig upp hela tiden. Jag försökte kolla bort för det gjorde så ont i mig, men till slut somnade han. Och där låg han, gnydde och sparkade lite lätt för att han drömde. Jag satte mig på knä, burrade ner ansiktet i hans mjuka, silkeslena päls och andades in hans lukt en sista gång. Tankarna och minnena for igenom huvudet, från första gången vi fick honom på pappas födelsedag den 8 mars 2000 och han rev ner en kruka, att han mer än ofta sprang in i skolbussen när vi kom hem från skolan och Staffan (busschauffören) och alla barnen skrek av glädje, när han hoppat över bommar och fått alla tappa hakan av hur häftigt det var - tankarna for till hur gammal han faktiskt blivit och hur ont han faktiskt hade. Så där satt jag, med ansiktet nerburrat i hans underbara päls, och tårarna bara rann ner för mina kinder och blänkte på Sigge. Jag kunde knappt andas för smärtan skar så i hjärtat på mig, men jag försökte, och medans tårarna rann och mitt hjärta skar så reste jag mig upp och gick ut. Jag klarade inte av att se honom få den sista sprutan, jag klarade inte av att se honom dö. Så jag gick ut och satte mig i kylan och mådde så otrolig jävla dåligt. Mamma, Sara och Bella kom ut efter en stund och vi alla gick i tystnad. Jag höll  Sigges sele och kopplet. Tanken på att han låg kvar borta hos veterinären, att han var kvarlämnad... Aldrig i hela mitt liv har jag känt en sådan smärta. Det kändes som om vi övergav honom, han låg kvar på det kalla golvet och vi gick. Fyfan. 

Vi har däremot kvar alla minnen av honom, och han blev en symbol för pappas nykterhet. Pappa blev nykter samma år som vi fick Sigge, och där började alla dem bra åren. Dem bästa åren någonsin av vår barndom. Tack vare Sigge, och tack vare pappa.
Vi älskar dig, och vi tackar dig för alla fina minnen. Nu ska du aldrig mer ha ont, aldrig mer ska du lida. Sov gott, gamling 



SOFIAS

Jag vet tyvärr hur det känns .. :( du kan behöva en kram!


Blogg: http://sofialarssons.blogg.se/
M A R I E - En fotograferande Hundtoka

Hejsan, ohh lider mer er, förstår att det är jättejobbigt, en stor kärlek, familjemedlem har lämnat er. man kan inte finna ord vad man ska säga, för vad jag en sägr för att peppa så är man lika ledsen ändå, =(



Ja, jag brukar vara riktigt bestämd med honom och jag brukar kunna kasta omkull honom eller lyfta upp honom i nacksninnet osv, men kändes som jag skulle skrämma flickan. Men i efterhand så tänkte jag att hon lär ju också se och lära att människor skäller på sina djur osv. HOn måste ju få tillsägningar hemma osv.



Men en byracka är han emellanåt


Blogg: http://myflowergirl.blogg.se/
M A L I N

Ja, jag älskar skålen! :)



Beklagar din sorg, fick tyvärr avliva min bästa vän för ett par år sedan så jag vet vilken smärta du går igenom. Styrkekram!


Blogg: http://santhic.blogg.se/
Footprint in my heart

Näee,lille vovven! Stackarn! :'(


Blogg: http://footprintinmyheart.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR