Glädjetårar

Sen jag senast skrev så har jag jobbat som en tok, fått klart allt i skolan (VG i alla ämnena) och idag, 8.40, tog jag mitt körkort! Jag har nog aldrig någonsin varit så glad och stolt över mig själv i hela mitt liv!!

Efter uppkörningen kollade trafikläraren på mig med ett stenansikte och frågade "Hur tror du att det gick?" Och vad skulle jag svara? Det har man verkligen inte den blekaste om men jag svarade "Nej, jag tyckte det gick rätt bra." Så sneglade jag på Linda (min handledare) där i baksätet och då säger han "Ja du klarade det" och jag kan inte fatta det. Linda smajlar därbak och blinkar åt mig och jag känner gråten välla upp i halsen på mig. Det första jag gjorde var att ringa Stoffe, sen mamma, pappa och Sara. Smsade Bella med. Och när jag pratade med dem hela vägen hem så kikade folk snett på mig, med all rätt, för där gick jag och grät och skrattade om vartannat. Jag måste ha sett galen ut! Tårarna rann och leendet sträckte sig från det ena örat till det andra.

Väl hemma möttes jag av världens bamsekram av Stoffe, och Samba hoppade som vanligt upp och ner och pussades med matte.
Efter en stund körde jag och köpte tårta till de underbara människorna på Fartvinden som hjälpt mig med mitt körkort, och därefter ut till Trönninge för att Stoffe skulle måla huset. Och min älskade svärmor blev så glad för min skull så där fick jag också en stor kram.
Jag och Samba bestämde oss för att gå en timmes promenad ute i Trönninge, man kan ju inte köra överallt ;)

Vid 15.00 bar det av hemåt, och vi mös ner oss i soffan. Stoffe somnade så jag tog bilen och körde ut till mamma och pappa. Första gången jag körde själv och det gick askalas! Bella körde med i pappas Ford bort till OK Q8, sen stack jag hem och nu sitter jag här.

Jag är galet trött, ögonen går i kors, och jag tror inte riktigt att jag fattar det ännu. Jag har fått mitt körkort. Det är ju helt otroligt. Och jag fixade VG i mina ämnen, samtidigt som jag jobbat.

Ingen risk med att låta självgod men fyfan vad jag är grym. Det har varit sjukt jobbigt men det är värt varenda sekund av slit. Det tog mig 1½ månad att fixa körkortet. Från att för första gången sitta i förarsätet i en bil till att klara uppkörningen.

Inatt ska jag sova med världens bästa samvete.




Marie

Ohh grattis till bra betyg och körkort, duuuuuktig du är =D



ja Solsidan är sååå roligt =D

kramar

Svar: Åh, tack!
Sandra Nilsson


Blogg: http://myflowergirl.blogg.se/
Sara

Du har all anledning till att vara stolt Sandra! Du är bäst!! :D


Blogg: http://saragronberg.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR