Överraskning och storhandling

Fick ett sms på jobbet idag om att min iPhone var klar att hämtas ut, gissa om jag blev överlycklig! Så Martina släppte mig vid femtiden så snabbade jag mig till busskuren, vilket var helt onödigt då bussjäveln alltid är sen! Speciellt 40 bussen, cpbuss. Nåväl, kom in till tre butiken där butiksnissen sa att jag fått en splirrans ny iPhone då dem inte byter ut delarna utan man får en ny om det går på garantin. Så nu är repan och det som var slitet borta, askalas! Sen skulle jag ta bussen hem snabbt som attan då mor och far skulle hämta mig, och jag kunde ju inte ringa dem från min mobil och be dem hämta mig i stan (iPhone måste ju kopplas till datorn först), så jag hoppade på 51an och skulle betala med bankkortet, men då säger den vresiga busschauffören att mitt kort tar dem inte i bussar tydligen... Skoj! Jag kunde ju inte använda sms biljett heller så jag fick snopet gå av bussen och gå ner mot Österskans för att köpa en biljett där. Sen gick jag ut och väntade på 40 bussen som skulle komma om 12 minuter. Efter en halvtimme hade den fortfarande inte kommit, plus att det var snorkallt ute så jag blev lite grinig. Och helt plötsligt guppar Klaras och Isabells huvud fram genom folkmassan - dem hade tydligen också stått och väntat på idiotbussen. Bella ringer mamma som säger att hon inte fått tag på mig, och så säger hon att dem ska hämta mig i stan. Och då kommer bussen..? Bra där! Så jag fick snällt vänta lite till i kylan.

Fast jag blev genast på bättre humör när vi svängde inom min lägenhet för att hämta Christoffer. Det första jag såg var en ljusstake i vardagsrumsfönstret, och en julstjärna och julgardiner i köket! Då hade han julpyntat hela lägenheten, fyfan vilken bra pojkvän jag har! Och här är välstädat också. Riktigt skönt att komma hem till.
Och så storhandlade vi, lagade mat nör vi kom hem, Sebbe kom. Och gick. Och nu har vi precis ätit, jag pular med min iPhone och ska strax krypa ner i soffan med hjärtat :) Godnatt!


Johanna

hahaha, jisses vad man kan bli irriterad på bussar alltså... helt sjukt! Tur att du kom hem till en julpyntad lägga, ska jag vara ärlig så har inte vi ett enda julpynt... skämmigt..! ha en skön kväll, kram!


Blogg: http://injohanna.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR