Fröken "Hitta-massa-andra-saker-att-göra" Sandra!

Jag är nog världsbäst på det här med att inte göra det jag måste göra. Jag har höstlov nu och ett arbete på Människan Socialt och Kulturellt ska vara inlämnat på måndag. Och jag tänker att jag ska göra det, men jag hittar,  såklart, något helt annat att göra istället. I fredags var det fest här, halloweenfest och det var sjukt bra. Natten blev däremot värre, vill inte skriva ut det här i bloggen av privata skäl men helgen var därför väldigt lugn och jag och Stoffe tog hand om varandra. Mycket mys med tända ljus och film. Det blev lite problem för Stoffe, och även Martina som bröt benet. Stackars, det var en riktig halloweennatt! Läskig och hemsk.

Jaja! Måndag i alla fall, spenderade morgonen med att... Göra ingenting. BRA SANDRA! Stoffe kom hem till lunch och vi åt korv stroganoff, mmm. Sen åkte jag och fotade Tindra, tänke att jag pluggar när jag kommer hem. Men Stoffe ringde när jag avr färdig och ville att jag skulle komma bort till hans jobb. Så jag tänkte "Okej!han slutar fem så kan börja då." Tror ni vi åkte hem klockan fem? Nesh! Vi stannade och satte solflimmer bak på bilen såklart, för det tar ju en stund. Och så kom Roy och Susanne, vi pratade lite med dem. Vi var hemma sent i alla fall och då kollade vi på Batman - The Dark Knight. Så atteh... Det var måndagen.
Tisdag! Går upp med Stoffe vid sju. Hör tanken "Sätta mig och plugga" i bakhuvudet. Men så tänker jag, snilleblixt ni vet, "Städar jag så blir det mycket skönare att bara sätta sig!". Så ja, självklart börjar jag städa. Ut med Samba- Och städa. Jag snabbar mig inte heller, utan nej, jag städar fram till 3. Och när jag precis ska sätta mig och plugga tänker jag "Jag gör mig iordning nu så jag och Samba kan gå och möta Stoffe på hans jobb sen, så slipper han köra ända hem liksom. Vi ska ju ändå åka och handla." Möter Stoffe, vi åker till Maxi Högskolan först för att hämta ett paket, sen ska vi köra till Maxi Flygstaden för att möta upp Susanne (Stoffes mamma) för vi skulle köra henne hem så vi kunde ju lika gärna storhandla där. Men vi kör inte direkt dit. Vi kör till Söndrum först och kollar på hus. Bara för att. Möter upp Susanne och lullar runt länge på Maxi. Varför stressa, det är ju inte så att jag har annat att göra! Eller...? Vi kör underbara Susanne hem till Trönninge, pratar lite med Roy. Kommer hem, klockan är mycket och vi gör något snabbt att äta sen var det sova. Hmm.

Onsdag! Går upp med Stoffe vid sju, ut med Samba. Och, måste tvätta! Har tvättid vid tolv. Fördriver morgonen med att duscha, göra mig iordning och kolla på Pokemon. Mm, stolt tjej. Börjar tvätta vid tolv, tvättade 5 fakin maskiner med tvätt. Hänger i tvättstugan under tiden, hatar verkligen att ränna upp och ner. Tvättar till tre, hänger upp tvätt. Går hem diskar lite städar lite. Går och handlar mjölk. Kommer hem och klockan är helt plötsligt 5! Stoffe slutar, ber mig följa med honom till stan för han ska mäta en grej. Klart jag hänger med! kommer hem, börjar laga mat. Fläskfile med ris och sås åååååh så gott! Men det tar ju också en stund... Vi åt vid 8 sen spelade han och jag redigerade lite bilder. Sen somnade jag på soffan.
Torsdag! Har spenderat min morgon med att vara ute med Samba och youtuba Jenna Marbles. För att hon är så sjukt jälva skoj. Hart faktiskt skrivit ut lite sidor iaf, om romer! Snart kommer Sara, Jonathan och min älskade, älskade, älskling Casper hit. Vi ska umgås.
Imorgon ska jag fota Elle och fika klockan två. På lördag ska vi till Trönninge och fira Lotta. MEN JA SANDRA DU HAR SÅ BRA FRAMFÖRHÅLLNING!! GET TO WOOOORK!!
:(





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR