Irriterande människor



Vet ni vad som kan göra mig riktigt irriterad och faktiskt snäsa lite åt folk? Det är när människor, som man aldrig träffat förr, kommer fram till mig och berättar för mig hur jag ska uppfostra min hund (eller ja, vår hund :) ). 

När jag satt på bussen med Sara och Empa i fredag, så satt vi och klappade och mös med Samba så hon skulle hålla sig lugn och inte bli för nervös på bussen. Då kommer det fram en gubbe, tittar på mig och säger "Du vet väl att man inte ska klappa sin hund så mycket?" "Ursäkta?" Svarar jag tillbaka. Vår konversation blir såhär:
G (Gubbe): "Ja klappar man hunden och kelar med den mycket så tror den att all främlingar är snälla och då kan den inte försvara så bra."
Jag: "Det är ingen främling som klappar henne utan nu känner vi ju henne. Det är min familj som klappar henne."
G: "Ja men hon tror att alla är vänliga och då duger hon ju inte."
Jag: "Nu är det ju faktiskt så att du känner inte min hund överhuvudtaget. Hon försvarar superbra när hon väl måste och jag ger henne hellre kärlek än kyla.
G: "Nej jag vet hur såna hundar fungerar."
Jag: "Även hundar har personligheter. Olika personligheter."
Gubben glor åt Empa och snäser: "Man ser bara ena halvan av din tatuering." Och så hoppar han av bussen.

Gubbjävel rent ut sagt! Vad vet han egentligen om Samba? Samba har försvarat flera gånger om och är världens bästa vakthund samtidigt som hon älskar att bli klappad och kela är det bästa hon vet. Inte med främlingar dock men dem hon känner älskar hon. Hon må vara rottweiler men dem blir världens bästa hundar med rätt uppfostran. Och det har Stoffe gjort otroligt bra, han har uppfostrat henne så galet bra. Hon går fot perfekt, hon lyssnar när man säger till henne, hon vaktar, hon myser, vill gärna ligga i våra knän, hon går löst och lämnar inte ens sida med en centimeter om man inte säger "varsågod" först, hon går endast på vänster sida om en. Hon är världens bästa hund med världens bästa personlighet. Och bara för att det står på internet att rottweilern är si och så så stämmer det inte alltid. För hundar har personligheter och fast man förväntar sig att dem ska vara på ett visst sätt så är dem på ett helt annat.

Matte och husse älskar dig Sambalisan 















Mirre en smålandstoka

Men åhhhhh trökmåns, sucka. Klart man ska visa hunden sin kärlek och gosa mycket, jag kelar ohh gossar jämt med Bellman, han tycker t o m att jag är dryg ibland, hehe.



En karl som kom fram till oss en gång, vi gick på ett ställe och där var Bellman tillfälligt vääääldigt dragig. Då var det en dam och en herre som kom fram och herren var tvungen att säga då åt min sambo som höll Bellman - Den du den rår dig ej på, här är det han som bestämmer sa han. Min sambo sa inget utan bara gick, men jag var på väg att säga ngt men då viskade min sambo - Strunta i det, kom nu eller ngt.



Bellman är lite dragig i bland det är alla hundar, men mestadels går han fint i kopplet det är så drygt då de är sådär ska lägga sig i.



Ohh älskar klippet, superbra klipp för dem som har förutfattade meningar om rottisar och så snygg hon är, samt så söt att hon sitter i stolen hehe



Bellman hade nog klumpat sig så stolen fart omkull tror jag haha


Blogg: http://myflowergirl.blogg.se/
Tjugofemte December ♡

Sv; se där, KUL att du la till dig hos mig! Annars hade jag ju aldrig hittat hit! Flera kommer säkert förbi dig under dagen från min sida, KUL!

Jättesöt Rottis, själv har jag haft Dobermann i 16 år ヅ

Ha en bra dag! Kram Carola ﭢ


Blogg: http://decemberme.blogg.se/
Jouline♡

Åhh men jisses.. mitt matte hjärta smälter ju här nu när jag ser din goding^^ så fin hon är din Samba :)



Men vilken irriterande människa du träffa på bussen då. Jag har haft många människor som sagt till mig vad jag ska göra och inte göra med mina rottweilers jag haft och jag blir så trött på sådana människor alltså. Jag blir till och med lite upprörd här nu bara för att jag skriver om det haha^^



Hoppas du får en jätte fin dag, nu ska jag kila ut med min lilla hund och sen ska jag cykla till jobbet för att jobba kvällen :)


Blogg: http://stylebyjouline.blogg.se/
Fanny

sv: tack så mycket!

Jätte söt hund!


Blogg: http://fannyh.webblogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR